Blommig Fredag och ljuvliga sommar drömmar!

Tusen tack för alla härliga kommentarer! Ni är helt underbara och det är så roligt att ni vill vara med varje fredag. Idag är det dags för att drömma om sommaren. För även om jag tycker om vintern nu när det är så mycket snö och så kallt att den får hela trädgården att gnistra så är det nu jag börjar drömma om sommaren. Det finns inte mycket som slår känslan när man bläddrar bland alla bilder från sommarträdgården.


Åh, så härligt det är! Vill ju bara ut, ut, ut! Visst är det lite märkligt att vi har så mild vinter och sen i januari smäller det till lagom när man tycker att det är dags att tradgårdera igen!


Nästa fredag blir temat för Blommig Fredag - Färg & Form

Kommentarer

Berit sa…
Ja nu längtar man efter både värme och grönt, efter dessa dagar med kyla. Vi har haft - 30 idag inget väder att vistas i trädgården:)
Ha en underbar helg!!
Visst längtar man ut!! Frisk luft finns det ju gott om nu men den är ju rysligt kall.
Det positiva är att man nu kan märka att dagarna blir något längre för var dag som går.
Snart är vi där...när vi kan ut och börja trädgårdera :)
I år ska jag vara mer flitig med att fota det som växer i trädgården.Du visar så fina bilder på dina blomster.
Fin fredag! / Birgitta
Anita sa…
Dina bilder är alltid så ljusa, lätta och skira. Får mig att tänka på en tyllgardin som fladdrar i den ljumma sommarbrisen. Och visst är väl vintern nyckfull. Först är den inte vinter alls och sen är den väldigt mycket vinter. Tur att man kan drömma sig bort och starta med frösådder och annat.

Ha en fin helg!

Kram Anita
Lotta sa…
Men visst är det härligt att sitta och sommardrömma när det är riktigt råkall vinter ute. Och planera... jag måste bara ha fler iris i år!
Ha en härlig helg /Lotta
Turid sa…
Et riktig herlig tema denne fredagen :) Takk.
Ha en strålende weekend.
Klem fra Turid.
Helena sa…
Magiskt så många vackra blommor i dina bilder. I den kalla vackra vintervärlden kommer också längtan till gröna sommardagar då man kan pyssla utomhus. Ha en fin fredag!
Maggan sa…
Temat den här gången var helt perfekt med tanke på den kyla som vi nu har så går det inte annat än ha sommardrömmar.Ha det gott/Margareta
Anni sa…
Vet inte om jag vågar hoppas på väderprognosen som lovar plusgrader redan på söndag ... det är i alla fall en bit på väg mot dina ljuva vackra sommardrömska bilder.
Trevlig helg!
Maribel sa…
Så ljusa fina bilder, man längtar inte mindre av att se dem.
Ha en fin helg!
Marika
lavendia sa…
Det är märkligt som sagt. I år trodde man att vintern skulle hoppas över, så blir det så kallt istället. Jag längtar kolossalt till sommaren, men har ingen speciell sommardröm. Växthuset är ju redan på plats. Så denna gången njuter jag av andras drömmar. / Britt
Ja man blir lite vilsen i årstiderna när dom inte riktigt är som vi är vana vid. Vi får säkert vänja vid oss vid att det är lite konstigt. Vacker bildvisning av sommardrömmar. Ha det fint. Carita
HELENE sa…
Hei, mitt første besøk i din nydelige hage, jeg lengter etter vår og sommer også men her i London starter vi litt tidligere så det er ikke så lenge igjen nå. De første vårblomstene er allerede i blomst, snøklokker og iriser, og jeg driver og kutter ned rosene mine for tiden. Hagearbeid her stopper aldri. Ha en god helg!
Tante Rose sa…
Det ser så lyst ut på alle de bildene! Så vakkert. God helg!
Vilka finstämda bilder du visar! Irisen är fantastiskt fin. Vad är det för spännande sort?

Ha en skön helg
Kristina
Lotta sa…
Dina bilder blir alltid så romantiskt vackra...njuter! Ha en underbar vinterhelg! /Lotta
AnnA sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
AnnA sa…
Hej Hélena!
Underbara ljuvligheter i dina sommardrömmar!
Jag håller med om glädjen som finns att gå igenom sin bildbank och återuppleva, sådant som bleknat och kanske glömts bort - och längta efter återseendet - är underbart.

Trevlig Helg!
hälsn
Anna
Veronica sa…
Varje bild är drömlik.. med ditt "skimmer" som jag gillar så!

Tycker mig se en iris som är extraordinärt vacker ;)

Kram och trevlig helg!

//Veronica
Oh, ja, nu längtar vi nog nästan alla efter sommaren och varmare tider! Ha en skön helg! :) Mia
Åh så vackra bilder, helt sagolika!

Man blir sommarsugen ;)

Ha det gott, kram Ewa :)
Inger sa…
Ja nu har vi allt det härliga framför oss igen, inom räckhåll.
Kram
Flotte sommerbilder. Takk til deg for at du arrangerer denne siden, det er så hyggelig å kunne se så mange sommerdrømmer på et brett. Ha ei riktig fin helg. Hilsen fra Liv
Nästan oändligt tema. Pga annat har jag varit tvungen avstå denna helgen.
På återseende.
/Anette
Så nydelige bilder du presenterer! Jeg tenker ofte å henge meg på blommig fredag, men så går fredagskvelden så fort... Kanskje jeg rekker det neste fredag! Hilsen Anne-Kristin
Ja, visst längtar man ut! Tur ändå att vi har lite vinter så får lov att längta... Ha det så gott! Katarina
Ingmarie We sa…
Helt underbara sommarbilder.
Zauberpalme sa…
Drömmer om sommaren är trevligt. Jag beundrar din trädgård, och bilderna är alltid på grund av en underbar och fin lätthet. Tack s för hosting. Jag hoppas att översättarna Toolkit har översatt något förståeligt. Jag kan inget annat svenskt; D
Unknown sa…
Alltid lika fina stilbildande, drömska bilder.
Kram
Marta

Populära inlägg